چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

پیروزی مقابل النصر در عربستان، فقط در حد یک آرزو برای استقلال باقی ماند و آبی‌های تهران شکست تلخی را در ریاض متحمل شدند.

فوتبال

شاگردان پرویز مظلومی پس از تساوی ناامید‌کننده مقابل السد در ورزشگاه آزادی، امیدوار به شکست النصر بودند تا شرایط بحرانی را از اردوی خود دور کنند و تلخی شکست در ورزشگاه ملک فهد زمانی بیشتر شد که استقلال بازی برده را با شکست عوض کرد.آنها در 4 بازی قبلی با نتیجه تساوی متوقف شده بودند و سریال ناکامی‌های استقلال به عدد 5 رسید. نکته قابل تأمل اما به عملکرد مظلومی در نیمه مربیان بر می‌گردد و این مربی در نیمه‌های دوم دیدار با السد و النصر شکست خورده است. مظلومی با توجه به بازی در زمین حریف و برای از دست ندادن میانه میدان از سیستم 2-5-3 استفاده کرد که نتیجه این تفکر در نیمه اول زدن یک گل از روی ضربه کرنر بود.

استقلال روی ضربات ایستگاهی هوارملامحمد ‌وقدرت سرزنی بازیکنان بلند قامت خود تکیه کرده بود و علاوه بر گلزنی عمران زاده، یک بار هم توسط سیدصالحی توپ را به تیر دروازه زد.استقلال در نیمه اول از لحاظ حفظ توپ و کنترل میانه میدان تا حدودی موفق بود ولی در نیمه دوم یکباره همه چیز عوض شد.

شاید بتوان طالب‌لو را در گل‌های خورده مقصر دانست اما شیوه بازی استقلال در نیمه دوم بی‌هدف و ناهماهنگ بود که به سادگی نمی‌توان از کنار اشتباهات کادر فنی گذشت. استقلال نیمه دوم به بازیکنان سرعتی نیاز داشت چرا که النصر در نیمه اول نشان داد روی سرعت بازیکنان استقلال مشکل دارد.

میانگین سنی بالای بازیکنان النصر بهترین موقعیت برای مظلومی بود تا بازیکنان سرعتی را به میدان بفرستد و از فضاهای پشت سرمدافعان حریف استفاده کند اما او خیلی دیر بازیکنان سرعتی خود مانند شریفات و برهانی را به میدان فرستاد.تفکرات مظلومی بعد از برتری یک بر صفر باز هم احتیاط‌آمیز بود و اگر بازیکنان سرعتی استقلال قبل یا بعد از گل اول النصر به میدان می‌آمدند چه بسا که آبی‌ها به گل می‌رسیدند. یکی دیگر از اشتباهات مظلومی استفاده از 2 هافبک دفاعی بود، این در حالی است که او خط هافبک را با 5 بازیکن شکل داده بود و معمولا در این شرایط از یک هافبک دفاعی استفاده می‌شود. نکته جالب اینجا بود که سرمربی استقلال در غیاب جباری، حتی از مبعلی هم در ترکیب ثابت استفاده نکرد و وظیفه بازیسازی به هوار ملامحمد داده شده بود که او هم در حفظ توپ و بازیسازی توقعات را برآورده نکرد.

انتقاد مظلومی از بازیکنان

مظلومی اما دلایل شکست استقلال را به بازیکنان ربط می‌دهد. او می‌گوید: «در نیمه دوم النصر چیزی برای از دست دادن نداشت. ما می‌توانستیم از آشفتگی خط‌دفاع حریف استفاده کنیم اما بازیکنان وظایف خودشان را به‌خوبی اجرا نکردند و در دقایق آخر هم یک فرصت را توسط برهانی از دست دادیم. استقلال مستحق شکست نبود و تا دقایق پایانی روی دروازه حریف فشار وارد کرد ولی یک گل ناگهانی از راه دور دریافت کردیم و پس از آن گلی دیگر از روی ضربه ایستگاهی خوردیم که خط دفاعی ما متأسفانه خوب بسته نشده بود.» او معتقد است که استقلال هنوز شانس صعود دارد: «ما بدون شانس نیستیم.4 بازی و 12 امتیاز باقی مانده است و هنوز شانس صعود داریم. شک نکنید استقلال می‌تواند از این گروه صعود کند.»

نارضایتی مدیریت

علی فتح‌الله‌زاده، سرپرست موقت استقلال هم از عملکرد این تیم ناراضی است و این برای نخستین بار در طول فصل است که به‌طور مستقیم از بازیکنان و البته کادر فنی ایراد می‌گیرد. او می‌گوید: «اگر بازیکنان ما بزرگ بودند بعد از خوردن گل عقب نمی‌کشیدند. من از بازیکنان و کادر فنی راضی نیستم و به آنها هم گفته‌ام که باید جبران کنند. استقلال هوادار دارد و بازیکنان باید احساس مسئولیت کنند.

دربازی‌های لیگ قهرمانان آسیا یک گل، حاشیه امنیت مناسبی نیست و کادر فنی و بازیکنان ما می‌توانستند بهتر از این عمل کنند اما کم تجربگی کردند. کادر فنی باید تمرکز بیشتری داشته باشد و وقتی تیم گل می‌زند باید کنار زمین بیاید و فشار وارد کند تا عقب نکشد.» حالا استقلال با شرایطی بحرانی باید لیگ برتر را دنبال کند و شانس صعود این تیم هم برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا کم شده است.این در حالی است که آبی‌ها 2 بازی سخت با صبای قم و پرسپولیس در پیش دارند.

کد خبر 130670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز